2011. május 20., péntek

Háttérmunkálatok

Ma igyekeztem rendbe tenni a tegnap vásárolt anyagokat. A rendbetétel alatt értem, hogy beavattam, kivasaltam, szépen elpakoltam, míg felhasználásra nem kerülnek. A beavatás azt jelenti, hogy meleg (40-50 °C ) vízbe áztatom a ruhát és hagyom abban kihűlni. Ezt követően jó alaposan kinyomkodom belőle a vizet (semmi esetre sem csavarom, mert utána képtelenség kivasalni) és átvasalom. Persze lehet előbb száradni hagyni és úgy vasalni, de én ezt szeretem megcserélni, így könnyebb dolgom van. Nem minden anyagnál szükséges ezt az eljárást elvégezni, de a természetes alapúaknál, mint a pamut, len, gyapjú, stb. mindenképpen célszerű. Ha ezeket az anyagokat nem avatjuk be az első mosás után kellemetlen meglepetésben lehet részünk. Egyrészt azért, mert hajlamosak a zsugorodásra, másrészt azért, mert előfordulhat, hogy engedik a színüket is.
Természetesen ezt a témát nagyon hosszan lehet boncolgatni, mert például a gyapjú anyagok beavatása nem a fent leírtak szerint történik, a műszálas vagy kevert szálú anyagokat pedig egyáltalán nem kell így előkészíteni. Én nem mennék bele mélyebben a témába, hacsak nem mutatkozik rá kifejezett igény. :)

Lényeg a lényeg az anyagok szépen elrendezve várják, hogy felhasználásra kerüljenek. :) Azért szeretem így tárolni őket, mert bármikor hozzájuk tudok nyúlni, ha támad valami azonnali megvalósítást igénylő ötletem. Lehet, hogy mire végeznék a procedúrával elszállna az ihlet, vagy a kedv, és nem készülne el soha - vagy legalábbis záros határidőn belül biztosan nem - a megálmodott holmi. Úgy néz ki én már csak ilyen szeszélyes vagyok. :)

Szóval tegnap nagyon szép anyagokat sikerült beszerezni:


Valószínűleg hamarosan felhasználásra is kerülnek. :)

Botond is kapott egy macis-vonatos példányt:


Azt még nem tudom, hogy mi fog készülni belőle, de annyira aranyos volt, hogy nem tudtam otthagyni. Ráadásul láthatóan a kismanónak is tetszett, mert még az üzletben magához ölelte és minden bizonnyal elkezdte volna rágcsálni is picit, ha anya galád módon meg nem akadályozza ebben. :)

A feldolgozás eredménye előbb-utóbb ide is ki fog kerülni. Lehet, hogy utóbb, mert pillanatnyilag erős lemaradásban vagyok az elkészült holmik kiposztolásával, de ami késik, arra várni kell ugyebár.

Viszont a jó hír, ma eladásra került két bon-bon tartó virágom, ráadásul egyedi megrendelésre.:) Képet majd később teszek fel róluk, amikor úgyis írnék az elkészítésükről. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése